Nauczyciel wspomagający – nauczanie zdalne

Cel główny: wspieranie komunikacji oraz zdobywania umiejętności na miarę możliwości

Cele szczegółowe:

Uczeń:

-prowadzi rozmowę, odpowiada na pytania, wypowiada się korzystając z urządzeń i programów koniecznych do zdalnej nauki, jest aktywny na lekcji

-potrafi skoncentrować się na zadaniu, przesłać jego rozwiązanie do nauczyciela przedmiotu

-umie współpracować z nauczycielem, zgłasza nauczycielowi, gdy czegoś nie rozumie, lub nie potrafi wykonać

Zadania:

1.Tworzenie właściwych warunków, niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem.
2. Rozwijanie u ucznia motywacji do nauki z wykorzystaniem urządzeń i programów niezbędnych do zdalnej  nauki.
3. Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności.

Rola nauczyciela wspomagającego:

  1. informowanie na bieżąco opracy ucznia na zajęciach
  2. udzielanie dodatkowego instruktażu dotyczące lekcji i zdań domowych
  3. kontaktowanie się z uczniami i nauczycielami przedmiotu w sytuacjach problemowych
  4. czuwanie nad realizowaniem przez ucznia kolejnych zadań
  5. wraz z nauczycielem przedmiotu – dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia
  6. wraz z nauczycielem przedmiotu – indywidualizowanie nauczania
  7. wraz z nauczycielem przedmiotu – opracowanie i przygotowanie materiałów koniecznych w pracy z uczniem (karty pracy, prezentacje itp.)
  8. wspieranie ucznia w opanowaniu umiejętności koniecznych do brania czynnego udziału w zdalnym nauczaniu
  9. każdorazowo bazowanie na mocnych stronach ucznia, korzystanie z założeń pozytywnej psychologii, aby wesprzeć ucznia
  10. pomoc uczniowi w poprawnym rozwiązaniu zadań zleconych przez nauczyciela

Dodaj komentarz